Last May In Palestine

di Rabeea Eid

Regista

Info

UK and Palestine | 2021| 20’08” min | documentary

Edizione

2024

Dopo l’assassinio di Shireen Abu-Akleh nel maggio 2022, Rabeea torna dal Regno Unito in Palestina e apre il suo archivio relativo alle proteste del maggio 2021 ad Haifa. In questo viaggio, rivive i ricordi e i luoghi che si è lasciato alle spalle ma che non lo hanno mai abbandonato, e si interroga su cosa significhi essere un giornalista durante avvenimenti e situazioni pericolose.

English

After the assassination of Shireen Abu-Akleh in May 2022, Rabeea returns from the UK to Palestine and opens his archive from the May 2021 uprising in Haifa. On this journey, he relives memories and places he left behind but that did not leave him, and questions what it means to be a journalist during dangerous events.

Regista:

Rabeea Eid

Rabeea Eid è un giornalista e regista emergente palestinese che vive nel Regno Unito. Ha conseguito una laurea triennale in Scienze Politiche presso l’Università di Haifa, una laurea magistrale in Media e Studi Culturali presso il Doha Institute for Graduate Studies e una seconda specializzazione in Giornalismo e Tecniche Documentaristiche presso l’Università del Sussex. I lavori di Rabeea si concentrano su attivismo, cultura e movimenti di lotta politica e sociale.

English

Rabeea Eid is a journalist and emerging filmmaker from Palestine living in the UK. Rabeea holds a Bachelor’s degree in Political Science from the University of Haifa, a Master’s degree in Media and Cultural Studies from the Doha Institute for Graduate Studies, and a second Master’s in Journalism and Documentary Practice from the University of Sussex. Rabeea’s works focus on activism, culture, and political and social change movements.